Gefle IF kommer alltid att vara himmelsblått för mig

När jag först hörde om att GIF skulle byta färger till vitt så väntade jag mig en väldigt stor uppståndelse och kritik. Men till min besvikelse så finns det många som tycker det är helt okej: ”Jag följer Gefle IF oavsett färg” låter det. Det är väldigt oroväckande att man bara kan låta en sån pass viktig sak gå obemärkt förbi.

Men nu bevisar detta tyvärr att om klubben hade t.ex. byggt arenan någon annanstans än på Strömvallen eller i värsta fall bytt namn på föreningen så hade inte protesterna varit något mer än i detta fall.

För mig och många andra är det himmelsblå som förenar oss tillsammans med klubbmärket. Det är vår identitet som supportrar. När vi upptäckte GIF så spelade de i himmelsblå och vi har byggt hela vår supporterkrets kring den färgen. Jag har full respekt för vår historia, det ska tilläggas. Men historia är en del som redan varit. Nu måste vi se framåt och behålla vår identitet som ingen i nuläget kommer att förknippa med vitt.

Men nu har alltså Gefle IF:s styrelse beslutat att byta tillbaka tröjorna till den vita. Det händer utan att de har en tanke att föra en dialog med oss supportrar överhuvudtaget. De försöker gå bakom ryggen på oss. Det är skamligt skött mot oss som håller på Gefle IF och håller klubben levande.

Sen kan man ju undra varför klubben agerar på detta viset. De har marknadsfört den himmelsblåa färgen stenhårt de senaste säsongerna med bland annat ”Gefle IF – Ditt bästa blåmärke”.

Är det sponsorerna som är viktigare än de som är trogna?

Antagligen, Marknadsansvarige säger att det inte är så. Men det lutar åt det hållet. Det är ett faktum att reklam syns lättare på en vit tröja än en blå tröja. De kör nog på den här stilen: ”Vitt har vi haft förr så då är säkert supportrarna tyst” Men de kommer vi aldrig att bli!

Vi kommer från Gävle och vi håller på Himmelsblå tills vi dör!

/backen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0