"Positiva bieffekter"

Det har sagts att färgbytet inte har något med kommersiella intressen och skäl att göra. De som väljer att tro på det väljer samtidigt att blunda för sanningen. Hur kan man annars förklara att två marknadsmässigt "positiva bieffekter" av ett byte redan framkommit, och det helt utan att en tillstymmelse till forskande eller grävande har behövts?

1. Reklamen syns bättre mot vitt (och, får man förmoda, mörkblått).
2. Man har med den ljusblå färgen haft svårt att fastställa en exakt nyans, vilket gjort att färgen varierat något både vad gäller matchtröjor och souvenirer (detta har dock ej förts fram i media).

Kanske finns det ännu fler "positiva bieffekter". Har vi tur så behöver vi inte leta efter dem själva, utan kan som i de två fallen här ovan låta klubben servera oss dem. Då man uppenbarligen ansåg det vara helt i sin ordning att hålla färgbytet hemligt så länge - enligt uppgift levererades de nya tröjorna redan i november... och glöm för all del inte att det var lokalpressen som till slut avslöjade planerna - är väl det minsta vi kan be om att korten läggs på bordet om eventuellt ytterligare "positiva bieffekter"?

***

Proteststormen har inte haft samma styrka den senaste veckan. Men det handlar bara om andhämtning. Gefle IF och dess själ är en stor del av våra liv och det här gäller således en stor del av våra liv.
Sådant låter man inte bara rinna ut i sanden.
Sådant är det inte bara viktigt att kämpa för, utan rent nödvändigt.
Vi ger inte upp förrän vi har vunnit! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0